GEOMETRIE

Zařízení pro měření geometrie kol je dnes velkým trendem v autoservisech a pneuservisech. Dá se říci, že pořízením laserové geometrie se z malé garáže či lokální autodílny přesouváte do kategorie významných servisů, jelikož většinu z vašich budoucích klientů boudou tvořit právě zákazníci, které vám pošlou autoservisy v okolí, které tuto technologii nejsou schopni nabídnout, ale zákazník či situace si seřízení kol vyžaduje. Těchto případů je totiž mnoho, mimo pravidelné seřizování kol 1x ročně, které je však podle výzkumů v praxi dodržováno pouze u vozu do stáří 3-5 let, dále  je nutné provést seřízení vždy po nějaké havárii či výměně tlumičů či jiných prvků náprav a řízení, nebo pokud se již na voze projevuje zanedbání této péče a vůz „táhne“ či vibruje. Samotné seřízení geometrie kol na sebe dokáže velmi rychle vydělat. Pomineme – li zvýšení jízdního komfortu a bezpečnostní aspekty jako velmi výrazné snížení brzdné dráhy a zlepšení jízdní stability zejména na mokru, každý řidič již slyší na úspory rovnoměrným sjížděním vzorku pneumatiky a tím jejich delší životnosti o 20 – 40 % a nižší opotřebování systému a komponent řízení vozu, kde se částky oprav pohybují již v desetitisících. Při seřizování geometrie kol se zejména hlídá správné nastavení :

  • ODKLON - označuje se jako úhel svislé osy kola od svislé roviny, ale jednoduše při pohledu na vůz ze předu jde o odklon kol od vertikální osy pohledově do  ˅ či  ˄
  • SBÍHAVOST / rozbíhavost ( označuje definice výsledku měření na okrajích ráfku v poloměru vodorovné roviny, jednoduše tedy při pohledu shora se kola sbíhají do ˅ či rozbíhají do ˄
  • dále se při geometrii kol měří parametry záklon, symetrická sbíhavost, úhel jízdní osy atd.

 

Samotné geometrie se dělí na dnes již téměř nepoužívané manuální měřící pomocí světélek a měrek, kdy jejich přesnost je pro dnešní těžké vozy s velikými ráfky dosahujících cestovních rychlostí přes 200 km / hod, zcela nevyhovující. Běžně se ještě používají laserové geometrie se složitými upínáky na kola, ale tato technologie je již překonána a drtivá většina nově prodaných geometrií jsou s kamerovou technologií 3D, kdy jejich předností ve spojení se správným zvedákem je zejména rychlost měření probíhající místo v řádu desítek minut (laserových geometrií ) v řádech vteřin, což si každý autoservis i zákazník umí spočítat při porovnávání pořizovací ceny. Samozřejmostí je náš rychlý servis a náhradní díly a nespočet referencí. Občas se nějaké geometrie kol objeví i v sekci bazar

 

Nejprodávanější

Stránka 1 z 1 - 3 položek celkem

Stránka 1 z 1 - 3 položek celkem